۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۸۳۶۳۶
قاضی پور:

راهپیمایی اربعین حماسه جهانی است| گرفتار بازی های رسانه ای دشمن نشویم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین در شرایط کنونی تبدیل به یک حرکت جهانی شده است.
نادر قاضی پور

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اهمیت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی امروز تبدیل به یک حماسه جهانی شده است. هر ساله شاهد هستیم که از اقصی نقاط کره خاکی افراد به عشق امام حسین(ع) خود را به کربلا می‌رسانند.

وی ادامه داد: کسانی که امروز در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، در اصل از مفهوم «آزادی» و «حماسه حسینی» دفاع می‌کنند. قطعا در حماسه حسینی نیز می‌توان بالاترین سطح از عزت، عظمت و از خودگذشتگی را یافت.

قاضی‌پور در پاسخ به این سوال که چرا دشمن این موضوع را القا می‌کند که مردم و کشور عراق دشمن ایران است، اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید گرفتار بازی رسانه‌ای دشمن شویم. واقعیت امر این است صدام و حامیان وی ازدشمنان اصلی ایران اسلامی بودند و در نهایت شاهد بودیم که او و هوادارن وی به چه سرنوشتی دچار شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هوشیاری تمام شیعیان در روزگار کنونی، ابراز داشت: عتبات عالیات همانند تمام اماکن مقدس جهان اسلام از درجه بالایی برخوردار است و باید فراتر از حاکمیت‌های حاضر در منطقه به این اماکن مقدس نگاه کنیم. برای مثال افرادی که به سفر حج مشرف می‌شوند نمی‌خواهند وجاهت آل سعود را تایید کنند، بلکه آنها به دنبال کسب معنویت از این سفر هستند. 

وی تصریح کرد: در مورد مردم عراق نیز باید بد و خوب را از هم تفکیک کنیم. امروز در کشور عراق هنوز می‌توان تفاله‌های رژیم بعث را پیدا کرد، قطعا چنین جریاناتی هنوز با مردم ایران و شیعیان دشمنی دارند.

قاضی‌پور با اشاره به ظهور داعش در عراق، یادآور شد: داعش و گروه‌های تروریستی حاضر در عراق همگی مولود حمایت‌های رژیم بعث هستند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درپایان گفت: در کشور عراق برخی گروه های کرد نیز حضور دارند که اصولا وارد چنین جریاناتی نمی‌شوند. اما باید توجه داشت که در کشور عراق برادران شیعه نیز حضوردارند که همواره حامی مردم ایران و شیعیان منطقه بوده‌اند./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات